Gå vilse i storstan?

Hejsan bloggen

Usch, just nu jag sitter och tittar på kartor på eniro över sthlm.
Om en vecka börjar studierna igen, fast i storstan! Hur ska detta gå?
   Jag är ju inte värsta bonden som aldrig varit utanför Västerås direkt, men i alla fall. Varje gång jag har varit i sthlm har jag klivit av vid centralstation och bara gått runt på stan, eller så har jag klivit av där och min underbara vän Sofia visar vägen hem till henne i axelsberg. Jag har aldrig behövt tänka så mycket vart jag ska!
   Nu ska jag helt plötsligt ta mig fram i storstan helt själv bland tunnelbansdjungeln! Jag måste erkänna att det är lite läskigt. Tänk om jag går vilse i storstan? Vad gör jag då?
   Sen så är det ju så svårt att beräkna tiden också, jag vet ju inte hur lång tid allt kommer att ta: vänta in tåget, åka till kungsholmen och gå till skolan. Jag kommer nog ta ett tidigt tåg från Västerås nästa måndag, så att jag vet att jag har gott om tid på mig!
   Efter någon vecka, eller så, går nog allt som på räls! (Får vi hoppas i alla fall)



Den fruktade tunnelbansdjungeln!



Kommentarer
Postat av: Brunetten Sanna E

jajemensan, masken är på tub och heter Mudmask.

Kostar 195kr på Make up Store :D



Vad tycker du om nya blogg.se?

I dont like it

2008-09-01 @ 16:13:13
URL: http://sannornas.blogg.se/
Postat av: emelie

haha jag bor 150 mil från sthlm men brukar hitta ganska bra ändå:D:D

2008-09-01 @ 18:57:46
URL: http://emelieisaksson.blogg.se/
Postat av: Mickan

oj..ska du resa varje dag härifrån..?

2008-09-02 @ 16:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0