Fredagsäventyret

Jag säger bara "Herregud vilken jävla start man fick på dagen igår!"
Jag sätter mig i bilen och kör iväg mot jobbet. Efter ett tag märker jag att bilen verkar lite trött och seg. Jag tänker nej, den är nog bara lite kall! Men den är trög och helt plötsligt sjunker alla mätare på instrumentbrädan. Soppan gick ner i botten, hastighetsmätaren sa att jag körde 30km/h fast jag körde i säkert 55km/h! Allt som for genom mitt huvud var "Nej nej nej nej nej! Inte nu! Snälla gumman kom igen!"


Jag stannar vid ett rödlyse och hela bilen skakar något enormt. Det blir grönt och jag kör iväg ... efter att ha kört ut från en rondell skakar bilen så mycket att jag tror den ska gå i tusen bitar. Det händer ingenting när jag trycker på gasen och tillslut lägger hela bilen av! MITT I EN KORSNING, MITT I STAN! Jag trodde seriöst att jag skulle dö! Jag trycker ner kopplingen och lyckas i alla fall rulla ur svängen och komma relativt nära vägkanten. Folk måste ha trott att jag var alldeles knäpp. Bilen var verkligen helt jävla död! Det hände inte ett skit när jag vred om nyckeln, den "hostade" inte ens till. Jag försöker sätta på varningsblinkers men bilen vill inte ens det.

 

Paniken kommer. Vad fan gör jag nu? Det enda jag tänkte var att jag måste få bort bilen från vägen. Jag behöver putthjälp! Jag ringer pappa som jobbar nere på stan och han kommer på någon minut. Vi ringer bärgning och kommer tillslut där ifrån, men denna upplevelse var bland de värsta jag varit med om. Det var så jävla skämmigt och hemskt och … allting. Jag fick ju lov att ringa min chef också "Hej! min bil har lagt av mitt i en korsning så jag blir nog lite sen. Jag måste bärga bort den härifrån!" Som tur var skrattade hon bara och önskade mig lycka till! Men i alla fall ..
Nej usch detta var riktigt hemskt! Det var första gången jag behövde bärgningshjälp och jag hoppas verkligen att det blir den sista!




Stackars min lilla plutt <333


P.S Bettan mår förövrigt bra nu, om ni undrar ; )

Och förhoppningsvis är hon med mig på vägarna i många år till!
Älskar den där lilla skrutten sjukligt mycket! Bettan in my heart!



Kommentarer
Postat av: Johanna

ojojoj! det där är typ min mardröm, att det ska hända... tur att det löste sig iaf :)



2009-10-05 @ 09:08:04
URL: http://jsundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0