Ålderskillnader

Fundering:


Här om dagen var jag och mamma hemma hos min moster och mina kusiner. Vi satt och fika och pratade om ditten och datten och så kom vi in på ålderskillnader mellan män och kvinnor i förhållanden. Vi pratade bland annat om Hugh Hefner och hans småflickor, och hur accepterat det är när det är mannen som är den äldre i ett förhållande. Personligen tycker jag att det är jätte tråkigt. Hade det vart en 80årig tant som hade tre 20åriga killar runt sig hade allmänheten blivit äcklade, Varför är det så?

   Det har alltid varit accepterat för mannen att vara äldre än sin kvinna, kanske för att han skulle kunna försörja och ta hand om henne förr i tiden, men i Hollywood håller denna trend på att brytas. Allt fler kända kvinnor söker sig till yngre män, ta t.ex. Demi Moore och Ashton Kutcher eller Sex and the city stjärnan Kim Cattrall och hennes 23år yngre pojkvän Alan Wyse. Jag hoppas på att denna hollywoodtrend, om någon, kommer att smitta av sig på oss vanliga "dödliga"

  Är åldern bara en siffra, eller har den verkligen betydelse?









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0