När alla drar och sliter!

Bekänner:

Ibland känner jag att jag inte duger och räcker till. Jag har alltid varit en person som vill vara alla till lags och vara den som alla alltid kan lita på. Ett annat problem jag har pga. just detta är att jag har svårt att säga nej, det händer därför ibland att jag dubbel bokar mig själv och får avboka någon/några av de planerade aktiviteterna. Jag hatar när det blir så och får alltid jätte dåligt samvete och tror på något sett att folk kanske inte gillar mig efteråt.

  Här om dagen blev det för mycket. Det kändes som om alla drog och slet i mig från olika håll och ville göra en massa saker. Jag hatar verkligen att välja mellan vänner och familj etc. Det är verkligen det värsta som finns, speciellt om någon börjar säga "men du lovade ju" osv. Jag står inte ut. Vet inte vart jag ska ta vägen när det blir så!

   Ibland känner jag verkligen för att bara krypa ner under mitt täcke och låta allting fixa sig självt. Jag sätter andras behov framför mina egna, fastän det ser ut som om jag inte gör det.

Jag ger folk intrycket av att vara en stark person som bestämmer allt inom "gruppen" fastän jag egentligen inte gör det. Jag tror jag manipulerar folk omedvetet att tro att det är jag som bestämmer fastän det är de själva som gör det. Låter konstigt, jag vet.

   Det är faktiskt sällan jag gör som jag själv vill, bara för att jag är så rädd för att såra andra.

För någon dag den frågade t.ex. en kompis om jag ville komma över och bara mysa, kanske se på någon film eller så och jag kände verkligen inte för det. Det regnade utomhus och jag ville bara vara hemma. Jag sa det till henne, men efteråt mådde jag skit dåligt, det kändes som om hon blev arg på mig på något sätt. Jag vet att det är jätte dumt att tänka så, för så var det säkert inte ens, men det var så det kändes för mig.

   Nu kanske ni tror att jag är värsta mesen som man kan få att göra vad som helst för att jag inte kan säga nej, men så är det inte riktigt heller. När det verkligen är någonting jag inte gillar och är emot säger jag ifrån på skarpen. Jag har skinn på näsan och är inte rädd för bråk, tro mig! Det jag däremot är rädd för är att såra eller svika mina nära och kära.<3 De betyder allt för mig och är så himla underbara och goa. Jag skulle kunna göra allt för dem.

Om de mår bra mår jag bra!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Gulligt skrivet. =)

2008-08-22 @ 12:11:05
Postat av: / F

Fin egenskap tycker jag

2008-08-22 @ 13:24:44
URL: http://skallig.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag förstår precis vad du menar! Och jag känner väldigt mycket igen mig, om att man bokar in andra före en själv för att vara dem till lags.. Men på något sätt måste man veta att man duger även fast man säger nej ibland! :) Du är verkligen ingen ond människa och det tror jag att dina vänner också vet :D <3

2008-08-22 @ 13:57:26
Postat av: Frugan

Hej älskling, hehe antar att de va ja som sa det dära med filmen :P om du känner mig rätt så vet du att ja blir sur så fort ja inte får som jag vill lr när något inte går som ja planerat i mina egna fantasier :P Men de går ju över jävlaigt fort.. Och du ska veta att du kan säga nej till mig för ja vet att ja kan göra det till dig. U know älighet varar längst. Sen om vi ska bo tillsammans måste du kunna säga ifrån när ja går dej på nerverna , annars kmr de blir kaos och maybe catfight :P hehe , Älskar dig gumman <3 Forever and ever ;D

2008-08-22 @ 16:18:09
Postat av: Johanna

Svar : Samma som alltid. Hehe,

2008-08-22 @ 16:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0