Rädda våra fyrbenta små vänner!!


Jag tittade nyss på Oprah, och brinnande djurvän som jag är blev jag djupt berörd av dagens avsnitt. Oprah ber djurälskare att gå samman och berättar varför det är viktigt att veta varifrån en valp kommer innan du tar hem den.
De visade klipp från oseriösa uppfödare som behandlade sina hundar så pass illa att det gjorde ont i hjärtat på mig.
   Tårarna sprutade när de visade hur en vanlig dag på ett amerikanskt Animal shelter såg ut. Varje morgon går de igenom alla burar med hundar och bestämmer vilka som ska avlivas nästa morgon om de inte bli adopterade senare under dagen. De tvingas avliva runt 20 hundar om dagen för att det kommer in fler hundar än det "kommer ut".
   Jag blir så himla arg och upprörd när jag ser eller får talas om sånt här. Att man kan behandla djur som om de vore känslolösa saker är för mig helt obegripligt.

   Jag har sagt det många gånger i mitt liv, men jag säger det igen, ibland skäms jag för att vara människa.

Ni som vill se detta avsnitt av Oprah, och det tycker jag ni ska göra, kan se det igen imorgon(26/8) kl 10.40!! Ni som inte har möjlighet att se det då, SPELA IN DET !!
 
Rädda våra fyrbenta små vänner!!





Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag håller så mycket med dig.Jag är verkligen också djurvän!!! Jag måste se det där programmet :) Hur kan människor vara så känslolösa?

2008-08-25 @ 15:22:49
Postat av: Anonym

ja det där är helt gräsligt! jag fick massa sån där insider information när jag skulle börja volontärarbeta på ett shelter i pasadena. förr i tiden avlivade dom maaassor med friska djur inför 4th of july för att kunna ta in hundar som sprungit bort för dom är rädda för fyrverkerier. galet!

nu gör dom inte det, men fortfarande, är det nån hund som ingen vill ha avlivas den ju... så mycket för ett liv liksom. såg nån video från ett shelter där dom stoppar in typ 20-30 hundar i en container och gasar ihjäl dom. sen på dom döda stoppar dom in fler hundar och gasar ihjäl dom med, helt utan respekt liksom. fy fan för människosläktet, det är bra äckligt alltså...

2008-08-26 @ 16:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0