Underbara Paulo Coelho!

Hejsan alla läsare!

Tänkte slänga in ett litet tips till er innan jag sticker iväg till frugan!
   I förrgår började jag läsa Paulo Coelhos bok Elva minuter. Jag är fullkomligt förälskad i denna bok. Jag kan knappt lägga ifrån mig den när jag väl börjar läsa och jag har därför snart läst klart den.
   Jag har alltid älskat Paulo Coelho, han är utan tvekan den bästa författaren enligt mig. Vill ni ha en bok att läsa på kvällarna innan ni går och lägger er så läs någon av hans böcker!

På elva minuters baksida står följande:

"Elva minuter bygger på en sann historia om en ung, vacker kvinna från en bergsby i Brasilien. "Mitt mål är att förstå kärleken" skriver Maria i början av sin dagbok. Men hennes första möta med kärleken slutar olyckligt och hon bestämmer sig för att aldrig älska någon igen. Av längtan till ett bättre liv låter hon sig dock förföras av en schweizisk teaterdirektör och berömmelse slutar i prostitution.
   Efter det hårda mötet med verkligheten drivs Maria allt längre bort från drömmen om att förstå kärleken. I stället försöker hon få grepp om människans innersta väsen genom de flyktiga relationerna med sina kunder. En dag dyker konstnären Ralf upp, och deras möte blir en vändpunkt för dem båda."


 



Vackert citat ur boken:

"Trots att vi inte har tagit av oss kläderna och jag inte har kommit in i dig, jag har inte änns rört dig, så har vi älskat."


Kommentarer
Postat av: Mickan

mmm...jag har Alkemisten och Vid floden Piedra bla bla bla.. har bara läst den om floden. Förstod den inte.

2008-09-02 @ 16:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0