I ett förhållande

Hallå där alla läsare ; P

Igår när jag låg i sängen och skulle till att sova funderade jag lite över de roller som oftast finns i ett förhållande. Någon av personerna måste vara ledaren och den som dominerar medan den andra måste vara tofflan. Visst det finns säkert de som inte tycker att det är så och tycker att "men vi vårt förhållande gör vi lika mycket och delar på allt" osv. Jag skulle dock vilja påstå att dessa roller alltid finns, även om det ibland inte kan vara så tydligt.
Ta ett scenario ... Ett par kommer hem ungefär samtidigt från jobbet, känner sig lite frusna och bestämmer sig då för att ta ett mysigt skumbad tillsammans. Den person som oftast får sitta på "plopp" sidan tror jag garanterat är lite tofflig i förhållandet. För, kom igen, vem vill egentligen sitta på den sidan frivilligt? Personen i frågan kanske får det att se ut som om att han/hon vill vara snäll och offra sig, men jag tror att det handlar om att den personen inte vill ta en diskussion som han/hon vet att den kommer att förlora.
Där har vi även ett annat scenario ... den person som oftast vinner diskussionerna i ett förhållande är med största sannolikhet den dominanta. Den personen får alltid som han/hon vill och njuter av det!




Hahaha .. jaa det här var min lilla bedtime fundering igår! Jag tycker den ... vad säger man .. "makes a lot of sense", inte sant? ; )



Kommentarer
Postat av: J o h a n n a *

haha jag håller med! Alla har ju olika roller överallt i samhället, jobbet, kompisar och så. Och visst är det samma i en relation. Man kan försöka dela upp och så, men jag tror ändå en av personerna är mer ledare än den andra. Bara mer eller mindre. :) hihi

2008-12-02 @ 12:58:23
URL: http://jsundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0