Jävla leder

Godmorgon, i alla fall för mig ; )

Jag har precis ätit frukost/lunch och tänkte att jag skulle berätta vad som hände igår.
Jag kom till jobbet runt 16.00 och började då rodda upp min bar, fylla på allt som skulle fyllas på, ställa fram allt osv. Jag sitter på huk med böjda knän och ställer in massa spritflaskor i "reserv lådan" och då hittar jag en flaska som ska stå framme i baren istället. Jag måste ha setat i en konstig ställning för när jag reser mig upp märker jag att mitt vänstra knä har hoppat ur led. Jag tittar ner på vänster benet och ser hur smalbenet är riktat åt ett heeelt annat håll och blir helt kallsvettig. Jag lägger mig ner på rygg på bar golvet och tänker "Nej, nu måste jag till lasarettet. Fan jag som ville jobba ikväll". Jag ropar, men ingen är i närheten. Där ligger jag kallsvettig på bar golvet med ett snedvridet ben som pekar rakt upp i luften.
Jag inser plötsligt att jag måste ta saken i egna händer. Jag tar några djupa andetag, tar tag i knäet och smalbenet och vrider bestämt till. Det hörs en dov smäll och jag skriker till lite av smärtan, men benet ser rakt ut. Försiktigt testar jag och börja benet och det verkar fungera som det ska. Visst det gjorde lite ont och det kändes lite konstigt i kanske en timme, men nu känns det helt ok i alla fall. Jobbade hela natten ut.
   Mamma vill att vi ska åka till doktorn och höra vad de säger, eftersom jag faktiskt går ur led så himla ofta. Jag tycker det verkar skit onödigt eftersom de kommer att säga samma sak som de alltid säger: träna upp dina muskler så att dina leder får skydd runt om sig.


Ne usch för spagetti leder .. det är fan inte roligt



Kommentarer
Postat av: J o h a n n a *

usch va jobbigt :( tur att det blev "bra" så du kunde jobba i alla fall!



Vad ska du göra ikväll? Pussss

2008-12-05 @ 14:52:45
URL: http://jsundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0