Nyårslöften

Så var det ju det här med nyårslöften!


De flesta nyårslöftena går ofta ut på att man ska sluta eller börja med någonting;


  • Sluta röka
  • Sluta äta godis/skräp
  • Börja äta nyttigare
  • Börja träna

Enligt mig är de flesta nyårslöftena väldigt tråkiga och negativa. Okej, det är väl inte negativt att sluta röka och börja träna, eftersom du mår bättre utav det, men hur kul känns dem löftena att följa?
Jag tror vi måste börja tänka om lite när det gäller just nyårslöften. Skaffa er positiva nyårslöften som ni vill förverkliga under det nya året istället. Vill du resa någonstans? Kanske ta kontakt med en gammal vän? Det kan egentligen vara vad som helst. Gör man positiva nyårslöften blir det mycket roligare att hålla dem. Andra vanliga gamla nyårslöften känns mera som tvång!


Jag har funderat lite vilka mina nyårslöften ska bli detta år och har hittills kommit fram till detta

  • Resa (Helst två gånger, en resa i sommar och en i höst/vinter)
  • Hälsa på min kompis Sofia (MINST en gång, helst fler)
  • Våga leva lite mer för stunden
  • Se till att göra ett riktigt äventyr

Japp .. detta tycker jag låter riktigt bra. Jag brukar egentligen inte göra några nyårslöften, men tänkte att det kunde vara kul att sätta upp några positiva mål för år 2009. Gör det du med ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0