Anorexia wannabes?

Fundering:

De närmsta veckorna har jag verkligen blivit skrämd. Vart jag än tittar ser jag texter som "Är du tunn som luft är du nästan perfekt" osv. Svenska tonårstjejer verkar ha blivit besatta av att bli super smala. Var och varannan dag hittar jag nya bloggar som tipsar om hur man ska lura sina föräldrar så att de tror att man äter. De skriver hur mycket de har gått ner på si och så många dagar och massa annat om deras kroppsfixeringar. Det är helt absurt !
   Här om dagen var jag inne på just en sådan blogg och läste lite. Bloggerskan i fråga anklagade en annan bloggerka Kissie för att vara tjock. Jag blev helt chokad.
Varför kan man inte få vara den man är och väga som man vill? Måste man helt plötsligt vara super smal och lätt som en fjäder för att bli accepterad? Folk i u-länder svälter och modeller i i-länder vill ha deras kroppar. Det är helt sjukt.
Hemskt, jag skämms nästan över folk som strävar efter sådana kroppar!


 



Kommentarer
Postat av: Anonym

det är fan hemskt :S usch... speciellt när det blir personangrepp på andra :S

2008-07-20 @ 22:10:08
Postat av: johanna

jag va anonym;) haha

2008-07-20 @ 22:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0