Nya hastigheter

Fundering:

Vägverket är just nu i full gång med att justera hastigheterna runt om i Sverige. Det är ju bra kan man ju tycka, i alla fall när de sänker dem. 
   En sak som jag har reagerat mycket på nu när man har eget körkort är att det inte är en enda jävel som håller hastigheterna. Sådant kan göra mig så arg, varför ska man köra för fort? Jag förstår verkligen inte poängen med det. Du vinner någon minut per mil ungefär, beroende på hur mycket för fort du kör.
   Nu till poängen med detta inlägg ... det har länge varit snack om att en sträcka på E18 här i Västerås ska få ny hastighet. Just nu är hastighetsbegränsningen 70km/h och vägverket vill höja hastigheten till 80km/h. Jag tycker verkligen detta är helt absurt. För det första är det ju ingen som kör 70, alla kör runt 80 eller mer. Höjer de hastigheten till 80km/h kommer ju folk åka i 90 eller mer. Helt dumt!
   Hoppas vägverket kommer på bättre tankar...








Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag håller med!!! konstigt att man höjjer, speciellt där, är ju ganska olycksdrabbad... :S

2008-10-08 @ 21:41:01
URL: http://jsundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0