Häng ut några bollar!!

Godmorgon alla läsare, här kommer en ...

UPPMANING:

Nu när vintern närmar sig med stormsteg tryter maten för våra små stannfåglar. Så länge jag kan minnas har jag slängt ut brödsmulor och hängt upp mängder med talgbollar utomhus. De senaste dagarna har jag märkt att det sitter en massa fåglar i häcken och bara sitter där. Jag tror nästan de väntar på maten, för de vet att det brukar finnas här. Igår hängde jag därför ut två stycken talgbollar och nu sitter det några fåglar där i morgonsolen och mumsar i sig för fullt .

Häng ut några talgbollar nu i höst/vinter du också och gör denna period något lättare för våra små vänner. Talgbollar kostar nästan ingenting och är den perfekta födan för fåglar när de ska bygga upp sina fettreserver inför vintern.
Du kan också göra skillnad : )


Bild från wikipedia




Kommentarer
Postat av: alec

åh tack så hemskt mycket... jag tycker det är ju min blogg jag måste ju få skriva av mig, skriva om det jag vill.. Tack för att du läste, hoppas du följer den:)



hur är det med dig då?

krama om

2008-10-23 @ 10:14:49
URL: http://alecstar.blogg.se/
Postat av: elin

bra att du ger dom stackars fåglarna mat hehe ;)

2008-10-23 @ 12:31:25
URL: http://eelinjohanssoon.blogg.se/
Postat av: andrea

ja, dom verkar jattehungriga nu! speciellt talgoxarna, nastan sa dom satter sig pa en nar man ar ute. ska ocksa borja hanga ut mat at dem snart =)

2008-10-23 @ 22:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0