Bra artikel

Hallå där alla läsare

Jag är precis klar med tidningen(Cosmopolitan) och en artikel talade verkligen till mig, "Kan killar och tjejer vara bara vänner?"
Många verkar ju tro att inte det skulle kunna gå, men kolla bara på mig och Daniel. Vi har varit nära vänner i snart 7år, and it's going great.

I artikeln står det bl.a. att det är film och tv som förstärker uppfattningen om att män och kvinnor inte kan vara nära vänner utan att kärlek kommer in i bilden. De stärker detta påstående genom att ge exempel som Meg Ryan och Billy Crystal i När Harry mötte Sally, eller Blair och Chuck i Gossip girl och både Julia Roberts, i min bäste vän bröllop, och Patrik Dempsey, i brudens bäste man, blir kära i sin bästa kompis. De skriver; "Nästan alltid slutar vänskap mellan man och kvinna med en romans i filmerna, inte konstigt att vi är skeptiska när en tjej och kille är nära vänner"
En ung tjej berättar även i artikeln att hon och hennes bästa killkompis alltid måste förklara sig när det kommer in nytt folk i deras bekantskapskrets.
Det är precis samma sak för mig och Daniel, och det kan göra mig så jävla förbannad ibland. Nästan alla hans tjejer har typ hatat mig och kan inte förstå att vi faktiskt bara är vänner. Vissa har sagt åt honom att sluta umgås med mig och andra har gått på mig istället och sagt åt mig att back off, och sluta att reservera honom!

När vi gick på gymnasiet var det som värst, för då träffade Daniel ett och ett annat psycho, haha förlåt Daniel men det är faktiskt sant ; P

Jag förstår inte varför det ska vara såhär! Vafan liksom... killar och tjejer kan faktiskt vara bara kompisar!!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart att tjejer och killar ska kunna vara vänner utan att det behöver vara något "på G" mellan dem.

Jag personligen har mer vänner som är killar än tjejer. Så har det alltid varit, kan inte min kille acceptera det till exempel, så kan jag inte vara tillsammans med honom.

Vänner är det bästa vi har, om det så är killar eller tjejer.

2009-11-11 @ 17:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0