Talar innan jag tänker

Godkväll .. eller godmorgon!!

Jag kan inte sova, är inte det minsta trött fastän jag borde vara det. 
Sitter här och funderar lite .. är det inte konstigt hur tankarna alltid
kommer när man ska försöka sova?
Ibland önskar jag fan att jag vore brunett. Jag har tänkt färga håret flera
gånger men har alltid fegat ur i sista sekunden. Don´t get me wrong,
jag gillar att vara blond, men med hårfärgen jag har kommer
så många fördomar. Folk tenderar faktiskt att tro blondiner är lite
smått blåsta just för att det har blivit lite av en grej att de ska vara det.
Det är när man träffar sådana människor som jag gillar min hårfärg
mest, för de förväntar sig så lite utav dig. Det är då man kan briljera
och visa sig vara jävligt smart.
Men ibland när man råkar säga något dumt så känner man sig oftast ännu dummare just för att man alltid får höra "haha men så är du ju blond också" efteråt.

Jag är och kommer alltid att vara en impulsiv människa som talar innan jag tänker, så är det bara! Det vill jag inte ens förändra, men jag tror faktiskt att det skulle vara lättare att tas på allvar om man var brunett istället. Det finns inga förutfattade meningar om att de skulle vara dumma eller blåsta bara för sin hårfärg.
Visst, jag känner mig jätte lyckligt lottad som har en hårfärgen jag har. Det är inte många som har den och varje gång jag går till frisören får jag massor med komplimanger och de förbjuder mig rent utav att färga det när jag berättar om mina funderingar.


Jag tror nästan att jag kommer att vara blond tills jag blir gråhårig istället. Jag kommer nog aldrig få modet till att färga det mörkt. Det som skrämmer mest är att jag kanske får en allergisk reaktion och tappar allt hår istället, eller så blir jag inte nöjd och då kan jag inte få tillbaka min naturliga färg igen.

Ne Isabelle Sjöberg är och kommer nog alltid vara en SMART blondin ; )



Kommentarer
Postat av: Jens

Hur går det ihop med att inte kunna höger o vänster?

2009-01-11 @ 13:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0