Slappna av ..

Fundering:


Vi människor, speciellt tjejer, har en tendens till att överanalysera saker och ting. Några av mina killkompisar brukar göra det lite då och då, men nästan alla mina tjejkompisar gör det jämt, BIG TIME!

Jag erkänner .. jag brukade överanalysera saker som folk sa och gjorde som fan, men för några månader sen bestämde jag mig bara för att sluta. Jag orkar inte längre. Det tar för mycket tid och energi och är helt enkelt jävligt dumt och onödigt.

Varför ska man sitta och tänka "varför sa han/hon så? Menade han/hon ...?" osv. Jag tror faktiskt att många tjejer "lider" av detta problem. Vi spenderar alldeles för mycket tid på att fundera över vad andra tycker och tänker innerst inne och vad de egentligen menar och vill. Är det inte så tjejer? Hur många av er har inte suttit och skrivit ett mail eller ett sms till en kille, läst det om och om igen, ändrat och läst det igen innan ni skickat iväg det? Ljug inte!


Hur som helst kom det en dag då jag kände att nu får det helt enkelt vara nog. Jag tänker inte och orkar faktiskt inte bry mig längre. Jag tänker göra det jag vill och det jag känner för, sen får det bära eller brista.

Visst, jag ska inte ljuga för er och säga att det var lätt. Det är fortfarande rätt svårt, men det börjar bli bättre. Kommer jag på mig själv sitta och analysera över saker och ting säger jag helt enkelt åt mig själv "Lägg av Isabelle. Skit samma. Det får gå som det går!" och så fokuserar jag mig på något annat istället. Det fungerar faktiskt!

Jag tror vi tjejer måste lära oss att slappna av lite mer. Vad är det värsta som kan hända? Nej sluta överanalysera, spontanitet is the shit! ... och kom ihåg;


" Dream as if you´ll live forever

Live as if you´ll die today"


Kommentarer
Postat av: Erik

Gött mos!

2009-05-27 @ 00:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0