Kräftpastan!

Efter många förfrågningar om receptet på min kräftpasta lägger jag upp det här istället
Det blev ju en riktig hit förra lördagen här hemma, så det blir säkert en hit hos dig med ; )

Du behöver:
Tagliatelle
3 Morötter (om du vill ha det i pastan)
250g Kräftstjärtar
3 Vitlöksklyftor
½ dl Persilja
½ Hönsbuljongtärning
2 krm Sambal oelek
2 dl Creme fraiche

Så här gör du:
Skala och strimla morötterna med potatisskalaren.
Lägg er dem i pastan när det återstår någon minut på koktiden.
Skala och hacka vitlöken. Fräs den i smör i en liten kastrull. Tillsätt creme fraiche, smulad buljong, sambal oelek och persiljan. Låt koka någon minut.
Lägg ner kräftstjärtarna i såsen och låt dem bara bli varma. Överkokar man dem blir de sega och "gummiaktiga"!
Servera sedan med morotspastan


Lycka till!




Kommentarer
Postat av: rebecca

sv: taack gumman,

OO yes då vt jag vad jag ska laga härnäst :)

hur många portioner e de där?

2009-11-01 @ 14:55:11
URL: http://rebecccaaaa.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0