Händelserik fredagsnatt!

Hallå Hallå : )
Varnar redan nu att detta kan bli ett långt inlägg!


Jag vill börja med att berätta att jag verkligen älskar mitt jobb. Har alltid lika trevligt och mina kollegor är helt underbara. Igår var det en sån där lite extra rolig kväll på jobbet. Det var lagom mycket med folk, alla var trevliga och jag skrattade mig igenom hela kvällen nästan : ) Sånt gillar vi! Det är så arbetsdagarna ska se ut, ellerhur?
Hur som helst så skjutsar jag alltid hem min kollega på nätterna när vi är klara. Och igår var det inga undantag. Vi traskade ner i parkeringshuset och tjattrar på om allt och ingenting när hon plötsligt ropar
"Men usch! Vad är det där?" Jag tittar ner på marken och ser en stor död fågelunge. Av någon anledning får jag för mig att titta upp i taket och ser då två mörka, STORA duvgestalter som sitter helt blickstilla och verkligen stirrar ner på oss.
"Men hjälp! Kolla där! Fan va läskiga! Det är för fan mördarduvor! Dom har dödat den! DOM HAR DÖDAT DEN! aaaah!" Vi tar snabbt raska steg mot bilen och då frågar min kollega
"Men varför skulle de ha mördat en groda?"
"En groda? Det var ju en fågelunge!"
"Nee? Såhär års? Nee!"
"JOOO! Nu måste vi gå tillbaka och titta!"
Vi vänder om och hon ser tillslut att det faktiskt är en fågelunge … Jag, som fortfarande är lite skraj för mördarduvorna, vågar inte riktigt gå ända fram och spanar istället upp i taket. Tillslut får jag syn på dem och DE HAR VÄNT SIG! De stirrar rakt på oss igen! Jag får halvt panik och joggar lite lätt mot bilen
"Akta dig för fan! De kanske anfaller!"
Vi hoppar snabbt in i bilen och kör därifrån! Usch vad obehagligt det var! De där duvorna alltså … så jäkla läskiga! haha


Nu till nästa berättelse : )
När jag hade lämnat av min kollega och var på väg hem, jag var faktiskt till och med på min egen parkering, så dyker en polisbil upp bakom mig!! Jag kanske ska tillägga att jag faktiskt såg dem svänga in på min gata när jag svängde in på parkeringen. Hur som helst kliver mannen i förarsätet ut och säger
"Vi blev lite misstänksamma när du körde som du gjorde!" (De trodde väl att jag försökte fly in på parkeringen när jag såg dem eller nått)
"Okej? Jag skulle bara ta den där parkeringen!"
"Har du något körkort?"
"Javisst! Självklart!" Säger jag och räcker fram det. Han studerar det ett tag och frågar sedan
"Vad heter du?"
"Isabelle!"
Han pratar då in i sin radio och ber dem kolla upp om mitt körkort är giltigt eller finns eller nått … vad vet jag! ; P Sen så kommer i alla fall en kvinnligpolis fram, hon hade setat i passagerarsätet, och ber mig att blåsa!! Jag blåser och det visar såklart ingenting .. jag får tillbaka mitt körkort och de önskar mig tillslut en trevlig kväll! ; P


(Bild från SvD)

Hahaha är det inte helt sjukt? Jag blev stoppat på min egen parkering!
Ja, det var i alla fall en upplevelse! Har faktiskt aldrig blivit stoppad förut … och inte blåst i ett alkotest heller för den delen! ; P

 


Kommentarer
Postat av: jeanette

hehe vilken rolikväll :P



sv : ingen aning vart dom är ifrån för dom är typ 4år gammla hitta dom i en låda igår :)

2010-03-06 @ 13:05:44
URL: http://jeanetteahlstrom.blogg.se/
Postat av: Joni

Hahaha, nice natt! :p Poliser stoppar ju en för allt. Jag blev stoppad för att jag körde kl 2 en torsdagskväll, och otrevliga var dem ju också!

2010-03-06 @ 13:28:24
Postat av: johanna & fanny

Snacka om händelserik kväll. Visst blir man nervös av poliser? :O haha...



SV: Jamen grattis grattis! :D Hur många läsare fick du? hihi. :D

2010-03-06 @ 15:08:50
URL: http://visomskahittanemo.blogg.se/
Postat av: Charles

Mördarduvor Hahaha den var god ;)

2010-03-07 @ 11:33:32
Postat av: Andrea

Poliser i Sverige är bra dumma ibland. De har väl inget bättre för sig eller vad det nu kan va. Tråkigt att de ska ha så jävla nego attityd mot folk iaf... Men tji fick de, inget haffande på Iso den där kvällen! :)

Jag ska inte till Åre i helgen så vi kan ses och snacka om Usa. Jag ringer dig så bestämmer vi nåt!

2010-03-11 @ 07:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0